Zašto mejl odlazi u SPAM umesto u Inbox?
U poslednje vreme se šalje mnogo SPAM-a globalno i zbog toga filteri i tehnologija koja se bavi ovim postaju sve rigorozniji. Rigorozni filteri mogu da slučajno postave i redovni mejl u SPAM folder iako se ne radi o spamerskom mejlu. Evo zašto mejlovi najčešće odlaze u SPAM i kako da to sprečite:
Proverite najpre stanje u vašem cPanelu
Proverite vaš Deliverability status u cPanelu, pročitajte uputstvo ovde. Ako tu postoje neke greške potrebno je da ih ispravite.
Pratite izveštaje vaših mejlova
Proverite šta se šalje, ko šalje i koji statusi se javljaju prilikom slanja i primanja mejlova. Sve to možete lako pratiti u vašem cPanelu, pročitajte uputstvo ovde. Ako tu vidite da se šalju mejlovi koje ne šaljete vi, to znači da je neko ili nešto (SPAM skripta) pronašla lozinku vašeg mejla i sada zloupotrebljava vaš mejl za slanje SPAM-a.
Koristite SPAM “okidače” i zbog toga vaš mejl biva prepoznat kao nepoželjan
Pojedine reči su klasifikovane kao sigurni okidači da se radi o SPAM-u ukoliko vaš mejl sadrži te reči. Evo primera na engleskom:
- amazing
- cancel at any time
- check or money order
- click here
- congratulations
- dear friend
- for only ($)
- free or toll-free
- great offer
- guarantee
- increase sales
- order now
- promise you
- risk-free
- special promotion
- this is not spam
- winner
Za srpski jezik važi isto, pa je bitno da ne preterujete sa zvučnim rečima i trudite se da ih koristite što manje.
Nemojte pisati samo velikim slovima
Ovo je još jedan od “okidača”. NEMOJTE PISATI VELIKIM SLOVIMA, prvenstveno zbog toga što se to smatra vikanjem, a zatim i zbog toga što će vaš mejl biti klasifikovan kao SPAM.
Interpunkcija!!!????
Nemojte ponavljati znake interpunkcije !!!!??????…….,,,,,:::::::: Isto važi i za oznake valuta, kao i za specijalne simbole ($#”)($’%’$()%).
Subscriber engagement - Engagement Rates
Bilo da se neko prijavio na vašu newsletter listu (ili možda nije), većina provajdera kao što su Gmail, Yahoo, Outlook, su počeli da odluku o tome da li je neki mejl SPAM ili nije oslanjaju na ovaj detalj. Subscriber engagement je radnja koju je primaoc mejla preduzeo nakon što je dobio mejl od vas. Ako imate nizak Engagement Rate vrlo je moguće da vaši mejlovi neće ići u Inbox. Evo primera: Poslali ste 50 mejlova na Gmail danas. Od 50 mejlova, primaoci kojima ste slali su otvorili samo 2 mejla. Gmail-u je ovo sumnjivo i počinje da smatra da vi šaljete nepoželjne mejlove. U slučaju da vas neki od primaoca označi kao SPAM, slučajno ili namerno, vaši mejlovi će početi da odlaze u SPAM kada šaljete na Gmail generalno.
Niste dobili dozvolu da šaljete mejlove na neku adresu
Ovo je važno. Ako šaljete na nepoznate adrese ljudi koji ne očekuju vaš mejl, velika je verovatnoća da će vas neko označiti kao SPAM i time ste postali spamer. Vodite računa čak i o tome da ako šaljete na adrese ljudi koji su se registrovali na vašem sajtu iz nekog razloga a ne očekuju newsletter od vas, opet postoji šansa da vas označe kao SPAM (na primer, registrovali su se na vašem sajtu zbog drugog razloga a vi niste nigde zapisali da ćete im slali mejlove povremeno).
Vaša IP adresa se koristi za slanje SPAM-a i sada je na crnoj listi
Ovde razlikujte dve IP adrese:
Vaša lokalna IP adresa interneta kojeg koristite: Ako vam je internet provajder dodelio IP adresu koja je na SPAM listama zavedena kao “spamerska” vaši mejlovi će ili ići u SPAM folder primalaca ili čak neće ni stizati do primalaca.
IP adresa mail-servera: Ovo je IP adresa vašeg hostinga sa kojeg rade vaši mejlovi. Ako koristite deljeni hosting, IP adresu deli više korisnika i lako možete da trpite posledice problema kojeg je izazvao drugi korisnik. Na primer, kod na se to retko dešava ali svakako preporučujemo izdvajanje i korišćenje zasebnog dedicated hostinga gde biste imali samo svoju IP adresu.
Vaši pretplatnici vas se ne sećaju
Ako ste newsletter listu napravili 2017. a tek sada ste krenuli sa slanjem mejlova velika je verovatnoća da vas se ljudi ne sećaju, odnosno ne sećaju se da su se uopšte prijavili da dobijaju mejlove od vas. Zbog toga lako mogu da krenu da brišu vaše mejlove bez otvaranja ili da vas čak označe kao SPAM. Vodite računa o vašim pretplatnicima i povremeno ih podsetite da postojite. Ako imate staru listu mejlova, bolje nemojte slati na tu listu nego rizikovati da budete označeni kao spamer.
Low Mailbox Usage
Ovo je slično kao i Subscriber engagement - Engagement Rates. Veliki provajderi oslanjaju se na to da li su e-mail adrese na koje šaljete aktivne po pitanju vaših mejlova ali i generalno po pitanju bilo kakvih radnji koje čak i nisu povezane sa vama. Ako je e-mail adresa “napuštena” a vi šaljete mejlove na tu adresu i imate još 10-15-40-90 takvih “napuštenih” primalaca to šalje signal SPAM filterima i govori da vi verovatno šaljete nasumične mejlove bez svesti o tome da li to neko čita ili reaguje na to što radite. Vrlo je moguće da zbog ovoga vaši mejlovi budu označeni kao SPAM.
Da se ovo ne bi desilo, redovno čistite vaš email adrese i liste i šaljite samo na adresa za koje znate da su aktivne i reaguju na vaše mejlove.
Naslov mejla nije povezan sa sadržajem mejla
Protivzakonito je pisati naslov mejla tako da primaocu deluje primamljivo i privuče ga da pročita šta je u mejlu. Dakle, nemojte se služiti trikovima da biste završili svoj deo posla. Gledajte da uvek pišete tačan naslov mejla i da se to odnosi na ono što je u mejlu.
Niste upisali svoju fizičku adresu u mejlu
Većina mail provajdera dobro ocenjuje praksu da se u svakom mejlu nalazi i napisana fizička adresa pošiljaoca mejla. Ako ste vi pravno lice, firma, potrudite se da u potpisu mejla napišete i sedište vaše firme. Na taj način dajete do znanja primaocu mejla da ste vi pošiljoc od poverenja i da su vaši mejlovi verodostojni.
Niste postavili link za Unsubscribe (ako šaljete newsletter)
Ukoliko šaljete newsletter i nemate uredno postavljen link za Unsubscribe (Odjavu) sa newsletter liste, velika je verovatnoća da će vaš mejl biti klasifikovan kao SPAM.
HTML forma vašeg mejla nije dobro postavljena
Ako šaljete samo tekstualne mejlove, bez slika i linkova, ne morate da brinete o ovome. Međutim, ako šaljete drugačije mejlove i imate poseban dizajn, ovo je preporučeno:
- neka širina bude 600-800 px
- koristite čist HTML kod
- nikada ne šaljite samo sliku u mejlu bez teksta uz sliku
- ne koristite visoku rezoluciju za slike u mejlovima
- koristite lepe i čitke fontove
- optimizujte HTML formu za telefone
Zamolite primaoce da označe da vaš mejl nije SPAM
Zamolite primaoce mejlova da urade Whitelist vaše email adrese. Vaši mejlovi tako neće odlaziti u SPAM. Ukoliko su mejlovi već otišli u SPAM, zamolite primaoce da označe da vaši mejlovi nisu SPAM. Ne brinite, ovo rade i najveće korporacije pa često možete videti da se kod raznih formi napominje da treba proveriti SPAM folder i označiti da mejl nije SPAM.
Zlonamerni primalac ili slučajno označavanje vašeg mejla kao SPAM
Ukoliko šaljete mejlove nekome ko smatra da to nije prikladno, on može da označi vaš mejl kao SPAM i vi ne možete da ga sprečite u tome. Dešava se čak i da vas neko slučajno označi kao SPAM i tu je već teško ući u trag jer čak ni primalac nije svestan šta je uradio.