Track Delivery aplikacija za izveštaje o slanjima i primanjima mejlova u cPanelu

Track Delivery je aplikacija u cPanelu sa kojom možete ispratiti izveštaje o primanjima i slanjima mejlova koje koristite na hostingu. Ovde su svi e-mail izveštaji, pa možete videti koji su mejlovi stigli, koji su odbijeni i zbog čega, koji mejlovi nisu ni poslati i zbog čega. 

Možete je pronaći tako što ćete u cPanelu, u polje za pretragu, kucati “track delivery”:

U ovom prvom delu postoji polje za pretragu primaoca vašeg mejla. Na primer, ako ste slali nekome mejl i želite da vidite status, možete ukucati e-mail adresu primaoca i kliknuti na dugme Run Report da biste dobili izveštaje. 

U delu Delivery Report možete štiklirati polja na osnovu kojih će biti prikazani izveštaji. 


U tabeli možete videti izveštaje pa obratite pažnju na sledeće kolone:

  • From Address - ovde piše ko šalje (pošiljaoc), bilo da ste vi slali ili je neko vama slao
  • Sent time - vrame slanja/primanja mejla
  • Recipient - primaoc mejla, bilo da ste to vi ili neko kome ste vi slali mejl
  • Result - ovo je rezultat koji govori šta se desilo sa tim mejlom


Ovi izveštaji vam mogu pomoći da razumete šta se tačno desilo sa mejlom koji šaljete ili koji treba da primite. U slučaju da neki mejl nije ni zaveden ovde, to znači da se pokušaj slanja nije ni desio (na primer, ne radi vam Outlook na računaru i slanje nije ni pokušano), odnosno mejl nije ni stigao do servera. 

Svi izveštaji, bilo da postoji problem na vašem hostingu ili hostingu koji koristi neko ko vam šalje mejl, biće zapisani ovde.  

Evo koji su najčešći rezultati u Track Delivery izveštajima o slanju i primanju mejlova: 

Napomena: Rezultati se prikazuju u koloni Result i na osnovu toga znate šta se desilo sa mejlom. Primer gde se nalazi Result kolona: 


Rezultat 1: JunkMail rejected - Ovaj status se prikazuje u koloni Result i upućuje da je neko pokušao da vam pošalje mejl ali je taj mejl odbijen jer je mail-server primaoca (njegova IP adresa) na crnoj listi (RBL). Tu koloni results se vidi i IP adresa primaoca koja je na crnoj listi i čak je navedena i ta crna lista na linku koji možete kopirati. 

Rešenje za JunkMail rejected problem je da kontaktirate tog pošiljaoca i uputite ga šta vidite. Tada od primaoca zatražite da vam potrebni mejl pošalje sa neke alternativne e-mail adrese koja nije na tom mail-serveru koji se nalazi na crnoj listi.


Rezultat 2: Accepted - Ovaj status označava da je mejl koji ste slali primljen. Takođe, ako vam je neko poslao mejl i taj mejl je stigao uspešno na hosting, tu će biti zaveden status Accepted. 


Rezultat 3: Domain has exceeded the max defers and failures per hour allowed. Message discarded. Ovaj rezultat ukazuje da ste dostigli limit u pokušajima slanja mejlova na e-mail adrese koje odbijaju da prime vaše mejlove iz bilo kog razloga (adresa primaoca ne radi, popunjen je mail-box primaoca, adresa ne postoji više, pogrešili ste u kucanju e-mail adrese). S obzirom da se slanje SPAM mejlova prvenstveno odlikuje odbijanjem mejlova, zbog toga nastaje i ova blokada. Blokada se uklanja automatski po isteku 1 časa, pa nakon toga možete nastaviti.

Rešenje za Domain has exceeded the max defers and failures per hour allowed. Message discarded. je da sačekate istek 1 časa i za to vreme istražite zašto su se mejlovi odbijali i izazvali ovu blokadu. Ukoliko vidite da neki mejl na koji šaljete ima problem, kontaktirajte primaoca alternativnim putem i ukažite mu šta vidite u izveštajima.


Rezultat 3: Mailbox is full / Blocks limit exceeded / Inode limit exceeded - Ako vidite ovaj rezultat to znači da je e-mail adresa koja treba da primi mejl popunila svoj prostor na hostingu za primanje mejlova. 

Rešenje za Mailbox is full / Blocks limit exceeded / Inode limit exceeded je da proverite da li vaš e-mail nalog ima dovoljno prostora da primi mejl. Ako se ova greška javlja kada vi nekome šaljete mejl kontaktirajte primaoca alternativnim putem i uputite da je popunio prostor. 

  • 3 Korisnici koji su bili zadovoljni ovim odgovorom
Da li vam je ovaj odgovor bio koristan?

Slični odgovori

Rad sa MySQL bazama u cPanel-u

U cPanelu sve baze i korisnici baza dobijaju prefiks sa imenom korisnika za koga je otvoren...

Šta je parkirani domen?

Parkirani ili Alias domen je domen koji dodajete na vaš cPanel nalog i taj domen automatski...

Kako da napravim poddomen u cPanelu?

Na novijim verzijama cPanela, postupak za dodavanje poddomena je sličan, ali su interfejs i...

Šta je Addon domain?

Addon Domain je poseban, dodatni domen koji vam omogućava da imate poseban sajt za svaki...

Kako da se ulogujem na cPanel?

Da biste se ulogovali na cPanel, u internet browser-u otkucate sledeći link:...